Mest efterfrågade svar
De senaste tilläggen
Travian Answers
Låt oss börja med din fråga
Sök genom att besvara frågor
För att hitta ett svar, välj en huvudkategori och sedan en underkategori tills svaret visas nedan. Om du inte hittar det svar du söker på egen hand, har du en möjlighet att kontakta oss på slutet.
Jag har en fråga om...
Sök via sökord
Du kan enkelt hitta ditt svar genom att att använda dig av sökord. T.ex: Du vill veta hur man river en byggnad? Skriv bara "riva" och se vilka svar där det ordet finns.
Sök via sidöversikt
Föredrar du söka via en vanlig sidöversikt som du känner igen från dina favoritwebbplatser? Inga problem alls, använd bara Answers sidöversikts-navigering för att hitta svaret.
Hur överför jag mitt guld?
Vad är guldöverföring?
När en spelvärld slutar, eller om du raderar ditt konto, kan du överföra kvarvarande köpt guld. Du kommer att få ett mail med en guldöverföringslänk och instruktioner hur du gör för att överföra guldet.
Exakt hur beräknas mängden guld som går att överföras?
När en spelvärld slutas eller när ditt konto raderas så kommer den återstående tiden på dina resursbonusar eller pluskonto att växlas tillbaka till guld. Sedan jämför spelet det totala antalet guld som finns kvar på kontot med antalet guld som du köpt under spelrundan. Du kan överföra det lägsta av dessa två värden.
Med andra ord - du kan överföra lika mycket som du hade i slutet me inte mer än vad du har köpt under rundan.
Vart kan jag överföra mitt guld?
4.6 spelvärldar (alla spelvärldar som startade efter 15e mars 2021): Guld från dessa spelvärldar kan överföras till vilken annan 4.6 spelvärld.
Äldre spelvärldar: speciella regler kan gälla. Gamla lokala domäner (till exempel Nordics tx1 eller France ts4) kan bara överföras till andra äldre lokala spelvärldar och till de nya 4.6-spelvärldarna.
Till exempel: det är möjligt att föra över guld från en gammal Nordics-spelvärld till en annan gammal Nordics-spelvärld, men inte till en gammal tysk spelvärld.
Där det finns specialfall (tex specialservrar, tournaments etc), kommer information om överföring till eller från spelvärlden att listas i serverstart-annonsen. Det kan finnas spelvärldar som inte accepterar eller genererar guldöverföringslänkar alls, som PTR (Public Test Realm) spelvärld.
)
“En eller flera spelare hittades på en spelvärld som är uteslutna från våra regeler”.
Om du ser det här meddelandet när du försöker använda din guldöverföringslänk, betyder det att systemet hittat en eller flera spelare med det kontonamn som du angav men de finns på spelvärldar som du inte kan överföra guldet till, pga reglerna som nämdes ovan. Du kan fortfarande föra över guldet till en annan spelvärld.
Hur kan jag överföra mitt guld?
Du kan bara göra detta när en spelvärld är avslutad eller om du har raderat ditt konto. Vid sektionen för att radera ditt konto (ingame) kan du se hur mycket guld du kommer att kunna föra över. Om du nyligen har köpt guld, kan det vara en förlängd tid innan du kan radera ditt konto. Detta är pga säkerthetsskäl.
När ditt konto har raderats (när nedräkningen är avslutad), kommer ett mail att skickas till den mailadress som kontot var registrerat på.
Observera: Customer Services kan inte upphäva eller skynda på raderingen.
Om du har något överföringsbart guld kvar på ditt konto när spelvärlden avslutas, kommer du också att få ett mail.
Guldöverföringsmailet innehåller en länk som du kan använda för att överföra guldet genom att följa instruktionerna på skärmen.
Guldöverföringslänken som du får är giltig tills guldet är överfört. Det betyder att det är möjligt att vänta tills en spelvärld startar om efter att den har slutat, skapa ett nytt konto och sedan överföra gulden till det nya kontot (det är som om du för över guldet från en runda till nästa runda). Om du inte vill använda guldet omedelbart, bör du behålla länken på ett säkert ställe där den inte kan raderas av misstag. .
Observera: Customer Services har bara möjlighet att återskapa guldöverföringslänkar under en begränsad tid. Vi har inte möjlighet att hjälpa dig om flera månader gått. Om du får problem när du försöker att föra över ditt guld, var snäll och använd support-portalen för att kontakta Customer Service, som har möjlighet att hjälpa dig.
Observera: Guldöverföringsmail går ofta till spam/trash-mappen eller til promotions-mappen (framför allt Gmail). Vänligen kontrollera dessa mappar innan du kontaktar Customer Service.